måndag 29 juli 2013

Brickpass i kvällssolen

Så där ja! Ett stycke brickpass avdiskat. Lika väl som det är bra för konditionen, styrkan och rutinen att cykla och sedan springa, så satt det fint för mitt huvud. Så här ska relevant träning se ut inför ett triathlon.

Så otroligt vackert så här års. Den regniga måndagshimlen sprack precis upp.

En av sommarens absoluta fördelar är de långa, ljusa och ljumma kvällarna. Utan problem går det att klämma in ett sent kvällspass.
I dag har jag jobbat, varit en sväng till optikern för att skaffa linser som är betydligt mer praktiskt när man sportar än glasögon, ätit en god middag med ungefär hälften av familjeskaran (man och ett barn av tre) och sen var det dags för en tur på cykeln med fokus på intervaller. Helt enligt min plan som jag bestämde mig för i helgen.

Måndag: Brickpass 1

75 min cykling
uppvärmning
intervaller med så hård cykling jag klarade
2x10 min
1x5 min
2x2 min
Sista biten pustade jag lite.

Total sträcka 33,7 km 1:10 min.
Efter uppvärmningen så snittade jag 28 km/h.
Kadens 86 i snitt.

Analys: Kul att jag satte nytt fartrekord. Hur ska jag någonsin lyckas cykla uppemot 30 km/h i mil, efter mil??

Bricklöpning
Av hojen, ett glas vatten och på med löpardojrona och sedan ut på en minitur.
2,7 km
5:40 tempo

Analys: Kände mig piggare än under förra veckans löprundor. Kändes även lättare att springa efter cykling än mina andra försök. Det hann bli lite väl mörkt så jag kunde inte springa avslappnat bland rötter och stenar. (Lite läskigt också, tyvärr ..)

Summering av dagens träning

Supernöjd över att ha fått till relevant träning inför den stundande utmaningen. Det stärker både kroppen, flåset och självförtroendet. Nu är det bara att fortsätta så här ...!!!


Sist men inte minst!

Tack snälla för att jag fick så peppande kommentarer efter gårdagens inlägg. Det var bra för mig att få skriva av mig en smula, lyfta upp tankarna i ljuset så att de fick en chans att landa igen på en ny, bättre plats. Det känns lite mer hoppfullt redan nu!





4 kommentarer:

  1. Härligt med brickpass, ett av mina favoritpass :) bra snitt på cykeln! Jag har också tänkt tanken, hur ska jag kunna hålla upp mot 30 i snitt, känt att det har varit en omöjlighet men plötsligt hände det :) så glad! Det kommer du också fixa, helt övertygad!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kändes riktigt bra! :-) Det ligger väl en del träning bakom dina 30 km/h kan man väl lugnt säga! Bra för mig att ha ett mål att sikta på!

      Radera
  2. WOW vad du är snabb på cykling, jag är jätteimpad!!! Du är grym!

    SvaraRadera