onsdag 1 maj 2013

Hissnande premiärtur på en racer!

Tänk att livet är fullt av härliga utmaningar! 

1:a maj- och mitt livs första cykeltur på en racer!


Som jag har längtat och varit nyfiken. Cykelhjälmen har väntat i sin kartong (tur att jag hade den på jag fick en hel mås i huvudet, på riktigt, när jag cyklade genom Gustavsbergshamn ... haha!). Skorna fick jag i julklapp och jag har testat att klicka i och klicka ur pedalerna hemma i min Rogers vardagsrum på en trainer. I dag fick jag äntligen chans att cykla på riktigt.  

Jag var oväntat nervös. Nästan lite skakig i benen. Trafiken var väldigt närgången och pedalerna ville inte riktigt samarbeta i början och allt kändes främmande och tekniskt ... jag är inte en teknisk person ... men ganska snart stod det klart:

– Jag älskar att mata på, trampa, få upp farten och oj vad underbart kul det känns att få in ett flyt.

Nästan hemma igen. Lycklig och stärkt av att ha klarat något nytt!


45 kilometer med fikastopp. Jag kände mig lite vimsig de sista 5 km, trött av anspänningen av allt nytt. Men jag har helt klart hittat en ny kärlek!

Jag hade ingen aning om att det är så fantastiskt att cykla!

Matig fika i Stavsnäs by. Livet kan inte bli så mycket bättre än så här!

Efter cykelturen bestämde vi oss för att känna på stämningen i Sickla där Facebookgruppen Sickla Triathlon träffas varje onsdag på initiativ av kända triathleten Jojje Borssén. I kväll var det duathlon. Kul och inspirerande! Jag ska absolut köra med dem när jag känner mig lite mer varm i kläderna.

Växlingsområdet ... många fina cyklar här.

Jojje styr upp tidtagningen. 13 tappra startade i dag.

Om några veckor är det jag som hoppar i och simmar ...







2 kommentarer:

  1. Härligt med premiär! Visst är det ljuvligt att susa fram! Välkommen in i cykelbubblan! :)

    SvaraRadera