tisdag 21 maj 2013

Mysiga morgonsim

Tidigt, tidigt ringde klockan i morse. Försiktigt tog jag mina simprylar (för att inte väcka min älskling) och en het nybryggd kopp kaffe i handen och traskade iväg. I lurarna öste norska artisten Margret Berget sitt bidrag i melodifestivalen! Vilken underbar start på dagen!

Morgonpigga simmare i Täby.

Två minuter innan Tibble simhall öppnar på morgonen 06.30 är det lång kö innanför dörrarna. Tiden är knapp på morgonen när man ska till jobbet om man vill hinna simma sina längder, så det gäller att vara snabb.

Av med kläderna, samla ihop alla arteraljer, in i duschen och i bassängen. Lite stress, förmodligen väldigt relevant att träna på det inför Stockholm triathlon. Det är mycket svårare att andas när kroppen är uppe i varv. Tycker jag.

Några gubbar som flöt runt i godan ro kallade mig för "storsimmaren" när jag plaskade förbi. De skrockade och tittade menande på varandra och jag klandrar dem inte. Säkert är jag en förbryllande syn när jag plötsligt dyker upp ovanför ytan, kippande efter luft, men det struntat jag i!

30 min plaskande resulterade i att jag fick lite bättre känsla för hur huvudet ska hållas! Vad mycket lättare det går när läget i vattnet stämmer. 

Oavsett stil så körde jag raskt ikapp alla som simmade bröst i motionssimbanan. Ibland är det som om jag plötsligt minns att både sträcka mig långt fram, ta tag i vattnet och hålla kroppen stark OCH hålla huvudet rätt samtidigt! Men sen strular jag till det igen! Men vad gör det!? 

På torsdag är ett nytt simpass inplanterat ! Då får jag en ny chans!

6 kommentarer:

  1. Härligt, underbart att starta dagen i bassängen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänkt! Det hade jag aldrig trott för ett år sedan!

      Radera
  2. Vilken fantastisk start på dagen!

    SvaraRadera
  3. Kul att simma och gött sätt att starta dagen på! Fasiken va kul med stockholm triathlon :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju en superhärlig start på dagen!! Sara, jag tror att det finns platser kvar! Bara att anmäla sig! :-)

      Radera