måndag 6 maj 2013

Tillbaka på brottsplatsen

Det var på det här gymmet jag förändrade mitt liv ...

Hemma igen. Här har jag tränat i åtta år av mitt liv.


... fast det är en helt annan historia som jag får skriva om någon annan gång.

I dag vilade jag benen på gymmet. Mina stackars halvmaraton ben skrek av trötthet och benhinnevärk när jag optimistiskt ställde mig på löpbandet för att värma upp på mitt gamla favoritgym på Värmdö – Body Joy. Jag har inte varit medlem här på över ett år och saknat lokalerna, folket och framförallt atmosfären hur mycket som helst. Det var som att komma hem. Här har jag tränat upp mina muskler långsamt och envist under åtta års tid. Det var härligt att vara tillbaka där allt började.



Efter den plågsamma och lätta uppvärmningen på bandet. Var jag som en kalv på grönbete och skuttade runt bland alla välbekanta maskiner och prylar. Det enda som var annorlunda var ... spegelbilden. På ett år har det hänt en del, konstaterade jag belåtet, för mig själv.

Sidoplanka.

Väldigt glad.

Plankan.


Jag körde alla övningar 8 x 3 set. Axelövningarna körde jag lätt 12 x 3. Det blev lite av varje
:
Tung rodd maskin
Kabelrodd
Hantelrodd
Lastdrag
Sidolyft axel på bänk
Sidolyft axel på balansplatta
Hela axeldrag i kabelmaskin
Axellyft med skivstång
Bänkpress med hantlar både med rak och sned bänk
Kabelpress
Jorden runt med liten vikt
Back kick triceps
Bicepscurls med skivstång
Hammarcurl med hantlar
Situps hela uppdrag
Plankan rak
Sidoplankan


Jag gick inte på aerobic, dans, zumba eller vad sjutton det var i stora spegelsalen ... Skulle förmodligen slå ihjäl mig.


6 kommentarer:

  1. Åh, vill läsa mer om hur du förändrade ditt liv :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) Absolut! Jag tar det som en beställning!

      Radera
  2. Fasen vad synd att jag inte bor i G-berg och tränar där längre, hade vi kört ihop!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cia! Det hade varit trevligt men vad sa du ...?? Du pratade något om intervaller i Hammarbybacken! ;-)

      Radera
  3. Visst är det en härlig känsla att känna när man kommer in på ett gym, då har de verkligen lyckats.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med och det är långt ifrån alla gym som känns välkomnande och varma.

      Radera