lördag 5 december 2015

Nöjd med mig själv

En klapp på axeln, det tycker jag faktiskt att jag är värd just nu. Träningen tuggar på bra. Jag gör lite prehab och får till en del kvalitetspass och jag hinner simma allt fler metrar på en timme!

 

200 meter backe med segt motlut x 10, blir ett bra pass.




Träningspassen tenderar att klumpa ihop sig någonstans i mitten av varje vecka och det ger mig träningsvärk precis överallt. Just nu unnar jag mig att gå på Body Pump varje onsdag därför att jag tycker att det är ett bra sätt för mig att jobba igenom hela kroppen utan att maska. Body Pump är något jag kan och gillar men egentligen sliter det för mycket för att kombinera med triathlonträning. Och det är svårt att dra i handbromsen när hela salen taggar till, musiken går in under huden och endorfinerna börjar spruta ...


Onsdagen började med cykling och lite prehab och mamma mage-övningar. På kvällen hoppade jag iväg till SATS efter en god hemlagad middag och körde Pump tills kroppen darrade. Torsdag morgon blev det sim 2000 meter med längre intervaller och kortare vila. Inspirerades av Clas Björlings träningsprogram och simmade 500, 100, 400, 100, 300, 100, 200, 100, 100, 100. Kul med nytt upplägg. Efter en andra frukost, massor av kaffe och någon timme i soffan med bebisgos så pacakde jag ned lillskrutt djupt ned i åkpåsen och joggade till backen där jag kör lite längre backträning.

Innan jag startade mina 10 vändor  i backen som är 200 m, tog jag mig i kragen och gjorde några löpskolningsövningar som bet rejält i vristerna känner jag så här efter. Nyttigt med andra ord.

I övrigt så:
  • Kör jag tåhäv i trappen så fort jag kommer på det och har en minut eller två över.
  • Jag övar på pistols ... och det går sjukt dåligt. Känner mig svagast i stan. Börjar med att ha en stol att dutta rumpan på innan jag vänder upp.
  • Har kommit på att gammelgäddan skulle må bra att jobba lite mer med explosiv styrketräning, typ knäböj.
  • Mammamageappen får jobba lite då och då igen. Jag har testat plankan och det känns ok en väldigt kort stund, så jag står på knä ett tag till.
  • Roger och jag har köpt en fin julklapp till oss själva .... mer om det senare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar