måndag 30 september 2013

Shoppat mig starkare

När ribban höjs och målen flyttas fram så uppstår det en del behov av prylar och hjälpmedel. Det här är tre bra grejer som jag har införskaffat.

Nu när jag börjar nosa på de här längre distanserna så har jag känt att behovet växt av en riktig klocka. Hade jag till exempel haft en sportklocka under racet World Triathlon Stockholm så hade jag sluppit tro att jag låg dåligt till efter simningen, insett att jag behövde öka under cyklingen och lyckats hålla modet uppe om jag vetat att jag inte var så långsam under löpningen som jag först trodde.

Pryl 1
Därför har jag nu beställt en Garmin 910. Jag fick ett väldigt bra pris på Wiggle som har lägsta prisgaranti vilket tvingade dem att gå ner 10 procent under XXL:s superpris 3099 kr. Jag fick min för 2789 kr! Voilá!

Nu längtar jag efter att få ta tid, mäta och fixa när jag simmar! Och den känns helt oumbärlig om jag ska nöta skidor i nio timmar mellan Sälen och Mora!

Den här är lite klumpig på min handled, men tyvärr finns det inga alternativ.

Pryl 2
Är inte en lika tung investering som klockan – en låda energi! Gel är ju hur läskigt som helst. De här påsarna innehåller ett gäng sega rackare som smakar som supersött godis med citronsmak. Jag har testat dem och det känns mycket bättre i magen och jisses vad pigg jag blir. Dra i sig socker under cykelturen är ju fusk!! Tänk vad mycket mer jag kommer orka om jag lyckas äta en påse sådan här under ett lopp istället för att sippa på sportdryck ... Det ska bli spännande att prova under ett skarpt läge.

Smakar helt ok och ett mycket mer lättätet än en gel.

Pryl 3
TRX! Ett litet gym hemma. Väldigt positivt överraskad över effekten av träningen med denna. Jag har en del problem med mina axlar och försöker vara noga med att träna baksida skulderblad. Med TRX:en går det att göra riktigt bra övningar, snabbt och enkelt hemma. Perfekt efter löpturen.

Den här har hela familjen roligt med. Bra när man inte hinner till gymmet.

8 kommentarer:

  1. Åh vad mycket roliga prylar! :-)
    STOOOOORT Grattis till tjejklassikern! Du är så jäkla bra!! :-)

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Den klockan har jag också, helt underbar!
    Killen är sugen på en likadan men har tyckt den varit dyr, men då kanske han skall försöka få den till lägsta prisgaranti hos Wiggle han med då..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att du gillar klockan (som trots det billigare priset ändå är sk-t dyr!). Säg till din kille att han ska gå på dem om ett lägre pris om XXL har kvar sin deal. Jag fick en rabattcheck till webbshoppen på ett kick.

      Radera
  3. Älsk på trxen, övriga har jag inte koll på :-). Men ja, man kan köpa lycka - för en stund iaf!

    SvaraRadera
  4. Grymma prylar! Är själv sugen på den klockan min sambo har den och är nöjd :) energin verkar också spännande, kanske skulle prova det! Och TRX är ett så jäkla grymt redskap! :)

    SvaraRadera
  5. Ingen dålig shopping det du! Kul :-)

    SvaraRadera