torsdag 3 oktober 2013

Fartökning

Löppass. Kort och snabbt längst upplysta gångvägar med hög puls. Precis vad kroppen längtade efter.

 



Jag har sprungit snabbt och så hårt i dag som mina ben ville röra sig. Nu är det tydligt att kvällarna blir allt kortare. I dag hade solen precis slunkit nedanför horisonten innan jag hunnit hem från jobbet, pussa lite på min dotter och fått på mig mina Asics.

Löpturen ramades in av sval fukitg luft och gator som är upplysta av gatlyktor. Så här års är den där soffan helt klart en stark konkurrent till löparskorna. Men väl ute, när kroppen fått upp värmen, så ångrar jag mig aldrig.

Det finns en extra tillfredsställelse i att diska av ett pass en grå och råkall höstdag, jämfört med en mild sommarkväll.

I dag har jag också varit till halsdoktorn och fått kvitto på att jag är frisk. Det onda i halsen som fått mig att hålla mig i skinnet mer eller mindre i två veckor är inget jag behöver oroa mig för.
– Känsliga slemhinnor, sa doktorn. Du andas kanske mycket med munnen när tränar.
Snabbsänkan var helt ok, så jag fick läkarens ok att ge mig ut att träna. Äntligen och tack och lov. I dag fick jag frågan av en av mina Funbeatvänner om jag slutat logga träningen på Funbeat!
Med andra ord så var det länge sedan jag loggade så här få minuter.

Därför såg jag till att knappa in dagens korta pass, som resulterade i helt ok tempo och en tummen upp av vännen på Funbeat! 

5 kommentarer:

  1. Riktigt bra jobbat!! Visst är man nästan lite extra nöjd över sin löppass nu så här års! Fast jag tycker det är mysigt att springa i mörker och kyla ;) hehe...kanske borde flytta till norrland ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår vad du menar! Det är lite hard core-löpning!

      Radera
  2. Ja visst e det härligt med dessa lite kyliga dagar med klar luft! Känns underbart när man väl genomfört sin träning, tagit en varmdusch och intagit soffläge!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Luften är full av syre och kroppen är stark efter sommaren. Bästa tiden!

      Radera