onsdag 23 oktober 2013

Kvällslöpning på regnvåta vägar

Ensam, i lugnt tempo på regnvåta vägar som glänser i skenet av väglyktorna sprang jag 6 kilometer i lugnt distanstempo.

 

Reflex ska jag skaffa mig så snart jag bara kan.

Planen var att jag skulle nöja mig med mitt lätta lunchstyrkepass idag också. Jag avverkade 40 minuter bröst, axlar och triceps plus en smula core i mystakt för att hinna få i mig en matlåda innan lunchen var över.

Väl hemma, efter en proteinstinn middag på ett nyöppnat Taco Bar, kröp det i kroppen. Det har varit skumt väder här i Stockholm idag. Fuktigt, varmt , lite smått regnigt och kvavt inomhus eftersom temperaturen ute visar hela 15 grader. Till slut tog längtan efter luft över och 21.00 drog jag på mig tights, långärmad tröja, en vindjacka och sprang ut i regnet.

Ensam, i lungt tempo, njöt jag av den ljumma kvällen, regnet mot ansiktet och den stadiga rytmen i benen. Pulsen höll sig låg och fin. Löparna jag mötte som också trotsat vädret hejade med menande leenden i gatlyktskenet. Leenden som fritt översatt betydde: "vi är lika knasiga båda två".

Och nu, nu kommer jag somna ovaggat om bara en liten stund.

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig avslutning på dagen! hihi de där leendena är underbara :)

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt skön och bra kväll! :)

    SvaraRadera
  3. Är riktigt avis... sitter i soffan och huttrar under filten. Inte kul med snuva!
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Oooh, det låter som en riktigt bra träningsdag. Medeltempolöpning är sååå otroligt härligt. Har själv hållit mig ifrån löpning de senaste två månaderna och fokuserat på att bygga istället, men nu är det dags att börja trappa upp konditionsträningen igen. Reflexväst och Icebugs - "Måsten" på vinterhalvåret

    SvaraRadera
  5. Visst har det varit kvavt ute? Märklig känsla när det bara är 15 grader... Haha! :-)

    SvaraRadera