måndag 3 mars 2014

Nu är jag en riktig kändis

Tänk – jag åker Vasaloppet och blir hyllad som en hjälte! En helsida i Sveriges största veckotidning Land.

Klicka på bilden så kan du läsa om mig på Lands webb.

Det är en fantastisk kraft i den högt älskade veckotidningen Land som har funnits i drygt 50 år. När mina kolleger på redaktionen fick höra att jag satsar på att göra en klassiker blev jag genast indragen i att ställa upp på en liten artikelserie om min utmaning. Självklart ställer jag upp på det och visst är det kul om det går att inspirera någon enstaka själ där ute att fatta modet till sig och tänka: Kan den där Helena, så kan jag!

I dag fick jag ett otroligt trevligt spontanmail från en man som läst om mig i Land och bjöd in mig att delta i Götakanalsimmet och Göta kanals triathlon! Så fantastiskt trevligt. Jag blev helt varm.

Jag upplever en spännande typ av power i kölvattnet av Vasaloppet. Det här är ett av våra finaste och säkerligen mest välkanda lopp som många respekterar, det är tydligt. Alla på jobbet har varit så nyfikna och snälla och grattat mig i mängder. Det är ju hur kul som helst och jag kan bara konstatera att jag verkligen förändrat bilden av mig själv ... I april förra årets skrev jag det här inlägget

Det har helt klart hunnit rinna en hel del vatten under broarna sedan dess och jag har utvecklats mängder på det mentala planet, ritat om bilden av mig själv, inte enbart inför min omgivning, i synnerhet inför mig själv. Vilken resa .... kanske inte helt nödvändig men för mig har det betytt oerhört mycket:

Träningen, och den nivå jag ligger på nu, kommer rakt från hjärtat. Jag trivs, njuter, mår bra, känner mig stark och kompetent (bitivs) och jag älskar att ha något att streta mot. Kampen, längtan, vägen mot målet, den resan gör mig lycklig. Jag har kommit i mål några gånger i livet och då går plötsligt luften ur mig. Inte konstigt att jag trivs med triathlon – det är en oändlig källa till strävan och förbättring.

I dag hade jag en superkväll med min älskling på gymmet.  Vi studsade lite snabbt hemma, dök in på gymmet, körde 55 min activio spinning och 30 min core. En skön dusch, bastu och sedan unnade vi oss lite hämtmat. En perfekt vardagskväll. Jag njuter och känner mig så privilligierad.

Kroppen känns bra efter  Öppet Spår för en vecka sedan. Jag har spunnit 3 snälla pass och fått till två pass core. Nästa vecka ska jag köra lite hårdare igen.


9 kommentarer:

  1. Hejja! Gud så kul med uppmärksamheten. Bara att köra vidare!

    SvaraRadera
  2. Roligt med uppmärksamheten.
    Och vilken utveckling, du är verkligen grym! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anki och vad kul det är att ha den här bloggen och gå tillbaka och se utvecklingen, svart på vitt liksom ...

      Radera
  3. Oj va kul! Måste genast kika in och läsa om dig! :-)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med reportaget! :) Vilken resa, vilken utveckling, du är grym!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lina! Pepp från dig betyder extra mycket! Du är en förebild.

      Radera
  5. Åh, vad kul!! Den tidningen läser jag på jobbet! Haha!
    Tycker mest kontaktannonserna är hysteriskt roliga..... ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör du!! Hehe kul!! Då får du följa hela reportageserien. Vättern är nästa!!

      Radera