söndag 18 januari 2015

Hej crosstrainer & hej Sats!

Det var här min gymkarriär en gång började: på crosstrainern. Nu är det dags att bli kompis med den här  apparaten igen. Den är skonsam, ger lagom puls och styrka för den som vill.



Kul att ha med dottern på gymmet. Så stor!!!

45 minuter på en crosstrainer och stirra in i en vägg eller de ett gäng andra svettiga ryggar, kan det vara något? Jajjamen!

Jag har kört två 45-minuterspass i veckan och vevat på som en galning i slutet av passen.
I dag kände jag mig lite udda som "gick i gång" på crosstrainern i ena hörnet av lokalen, med peppig musik i lurarna och efterlängtat endorfinpåslag så svettades jag som en tok och flåsade i mitt tillstånd ... Jag själv tycker ju att jag ser uppenbart gravid ut fast om man kikar på bilderna ... Det är nog inte helt självklart för den som inte känner mig.

Jag känner mig så sjukt lyckligt lottad att jag lyckas hitta träning som känns tillfredställande, som gör mig glad och nöjd även under graviditeten.

I veckan har jag styrketränat, kört ett motionspass, jag simmade förra helegen och valt vila när kropp och huvud varit trött.

Jag och min dotter har dessutom blivit medlemmar hos Sats. En mycket skeptisk sådan måste jag erkänna.
För mig är det viktigt med trivsel, mys och tillåtande och glad atmosfär. Jag tycker nog att Sats är lite för coolt för min smak. Men jag har kanske fördomar.

Blev grymt missnöjd i morse när jag och min dotter stod taggade och ombytta utanför Sats dörrar kl 09.00 och det var STÄNGT! Hallå!!! Hur ska man hinna med sin träning om man inte kan göra det innan dagen drar igång på allvar? De var verkligen ett minus. Senast 09.00 vill jag kunna vara på plats på mitt gym.

Vi får se om Sats tar sig framöver. Jag ser framemot att testa någon klass om jag nu får en plats .... verkar vara sjukt långa köer på allt som ser intressant ut.

Härligt att kunna träna ihop hela familjen ... nästan ...

Lite vila innan dusch och god lunch.

6 kommentarer:

  1. Kanske borde gå till gym en dag, men det känns inte som att det är jag. Men vem vet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan göra många bra styrkeövningar som är bra för löpningen ...

      Radera
  2. Trodde de flesta gym åtminstone var "öppna", men obemannade tidigt på morgonen?
    Skönt att du hittat träning som funkar nu! :-)

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig var det så självklart att det skulle vara öppet så "sent" som 09.00 så jag kollade inte ens tiderna. Den där crosstrainern är inte så dum!

      Radera
  3. Jag har en crosstrainer hemma. Den användes flitigt ett tag. Nu mest för uppvärmning. Men man kan köra grymma pass och Tabataintervaller mm på den. Superbra! :)

    SvaraRadera
  4. Gravidträningen var underbar och väldigt speciell tycker jag. Jag nötte också crosstrainer (stod dock aldrig ut i 45 minuter:)). Spinning, indoor walking och styrketräning var andra favoriter :)

    SvaraRadera