fredag 27 februari 2015

Sim & SPA

En dag sportlov som jag tillbringat på Centralbadet i Stockholm med min dotter som är stor nog att få gå på vuxenbad! Som jag längtat efter den här dagen! Så himla mysigt.

 

 
Det blev en hel mobilfridag. Här inne är det förbjudet med telefon. Sååå skönt.


Vi började dagen med att INTE ställa klockan. I normala fall hoppar jag gärna upp tidigt för att hinna träna men nu, nu behöver jag sova och vissa kvällar så är det enda raka att säga hej till soffan och ligga där tills sängdags.

En himla fin bonus som det här träningslivet har bidragit till är att jag har lärt mig att lyssna och känna av hur kroppen mår (sedan kanske det händer att man förtränger signalerna). Det är väldigt användbart i detta tillståndet. Och kroppen i sin tur uppför sig väldigt tydligt just nu och den formligen skriker ut sina behov: Mat, sömn, vila, vatten ...

Jag sov hyfsat länge, till 07:00, vilket är två timmar mer än jag lyckats sova under hela veckan. Det är något som stökar runt i magen på småtimmarna och plötsligt är jag klarvaken på grund av envisa knuffar mot armen eller som i morse, mot låren ... av någon anledning låg jag ihopkurad som en boll och det blev väl trångt för lillbebis.

Morgonen startade jag genom att dra fram den skrymmande och bökiga råcentrifugen och proppade den full med syrligheter och ingefära för att dämpa lite cravings! Mums.

Sedan blev det bad och stillsamt sim (för att inte stänka ned damerna som flöt runt) och det gick så bra att simma. Jag flöt som en kork. Inga problem med flytläget. Jag och min dotter bubblade länge i bubbelpool, gjorde ansiktsmask och inpackning, bastade, åt en rejäl lunch och somnade bredvid varandra i varsin relaxstol.

Morgonens boost.
Vill du se vad jag stoppade i maskinen så finns receptet här.

1 kommentar: