torsdag 5 februari 2015

Snickrar på nytt

Crosstrainer och styrka, crosstrainer, crosstrainer och vila. Jag tränar men det blir inte så spännande att skriva om. Därför är jag tyst och snickrar på lite nytt för bloggen.

 



Jag ligger i soffan. Långt under varma filten och har jagat ut Roger på en löprunda i mörkret och snön. Med pannlampa ... och ja, ja jag är lite avundsjuk. Men å andra sidan så ligger jag här och hämtar kraft inför veckans sista arbetsdag och känner hur vår lilla ironbaby stökar runt i magen. Babymagi! Babylycka!!

Roger har kört spinning idag på lunchen men hey!!! Det är triathlon vi sysslar med här eller hur? Det innebär ju att man simmar, springer och cyklar på samma dag så 10 km löpning är ju något som bara snabbt rasslas av eller?

Nej, riktigt så enkelt är det inte varje dag. I dag behövde Roger min puff, lite pepp och beröm, precis som han har så många gånger gett till mig.

Det är ÄKTA kärlek, eller hur?
– Älskling jag tar disken så får du springa.
– Darling du hinner ett pass och måla hallen, inga problem.


2 kommentarer:

  1. Verkligen äkta kärlek!
    Nyfiken på vad du snickrar på....! :-)

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag snickrar och snickrar och det blir något nytt eller kanske ett komplement ... :-)

      Radera