måndag 30 mars 2015

Höjden av träningsabstinens??I

Jag begär inte mycket. Jag är glad för det lilla. I dag sa kroppen ja. Idag gav kroppen sin tillåtelse och jag fick 40 min med lätt pulshöjande träning! Jag är så tacksam!

 

I min egen underbara bubbla!

Crosstrainern är sig lik varje gång vi har en date. Min kropp däremot, den varierar just nu grymt mycket i form, humör, energi och nivå av begränsning.

Vissa dagar kliver jag av crossen efter 20 minuter. Ofta med lika mycket viljestyrka som jag uppbådade under Ironman, för jag vill verkligen inte avbryta min träning tidigare än planerat. Det strider mot hela min person – ge upp!! Så känns det, även om jag vet att sammandragningar som börjar kännas åt "fel-hållet" ska tas som en tydlig signal att sluta så bär det emot. Men jag vet att nästa gång så kan det kännas på ett helt annat sätt och 30 min är okej för både kropp, huvud och ... livmoder! :-)

I dag pluggade jag in hörlurarna, klev bestämt till crosstrainern som så lämpligt står placerad vid ett stort fönster ut mot gatan. Jag drog sakta igång musik och kropp och ... det kändes genast 100 procent rätt. Pulsen steg långsamt, jag sjöd av glädje inombords. Musiken fyllde kroppen och ta mig sjutton ... jag fick gåshud där på crosstrainern!!

1 kommentar:

  1. Åh förstår verkligen känslan, skönt att crosstrainern för d mesta funkar. Jag körde oxå mkt crosstrainer när jag var gravid, innan jag blev gravid trodde aldrig jag skulle längta till den�� hoppas kroppen o magen fortsätter vara samarbetsvillig/ Cissi

    SvaraRadera