måndag 25 maj 2015

En kväll med triathloninspiration

I torsdags tankade jag huvudet fullt av positiva triathlonminnen. Jag tog min gravida kropp till Huvudstabadet i Stockholm för att spana in premiären för Stockholm triathlons gratistränigskvällar.

 

Det är så härligt den här tiden på året och säsongen har precis börjat.



Det är så KUL med triathlon!!! Triathleter är så trevliga! Man får vara ute oavsett väder och vind.  Varje gren innebär sin egen utmaning. Det finns alltid något att utveckla och fundera över. Triathlon med sina tre delmoment kräver lite, lite mer fokus, planering och närvaro i nuet. Kroppen blir så grymt skönt genomarbetad.

Allt detta blev jag påmind om när jag minglade runt och mest njöt av stämningen under Stockholm tritahlons premiärevent i torsdags.

Det var oväntat lite folk som var där, noterade jag och Roger. Många gamla välbekanta ansikten lyste med sin frånavaro och hela eventet kändes väldigt inriktat på nybörjare, vilket är toppen såklart. Det är en del av att sporten känns så öppen och inbjudande.

Det var soligt, lite försommarkyligt i skuggan men enormt humörhöjande. Någon undrade om jag brukar köra triathlon ... det ser tydligen helt osannolikt ut just nu ... hehe ...

Jag log igenkännande när jag hörde två tjejer diskutera våtdräkter och om de skulle våga anmäla sig till en sprint. Jag vill så gärna lägga mig i och utbrista:

– Jaaaa! Gör det!! Det är superkul och det är klart ni klarar det!!

Som ni ser så har jag inte fått någon bebis än men nu är det inte långt kvar. Jag har slutat jobba och jag tänker lika mycket på förlossning som strategi för att hålla mig lagom mycket i skinnet när bebisen kommit och ändå få börja se framemot att den där post-bebis-löpturen är betydligt mer inom räckhåll nu än i vintras.

Och jag har ju dessutom saknat bloggandet i trötthetsdimman. Så nu när jag är ledig så hoppas jag på lite tätare uppdateringar här igen. Nästa helg är det Utö Swimrun och vi får finbesök från Narvik. Har vi tid så ska vi följa loppet på plats.


Åh vad jag längtar ned i vattnet ...

Tappra kämpar som får tips om open water-sim.
Deltagarna bestod inte enbart av nybörjare.
Generöst med träningstid och träningstips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar