söndag 21 juni 2015

Triathlon ger dig fler vänner

Jag försöker att ständigt tänka till och sträva efter att ge mig själv näring och inspiration till att växa och utvecklas. En viktig del för mig i triathlonträningen är det rika sociala livet som kommer i kölvattnet och dessutom är det fantastiskt att dela intresset med min kärlek.

 

Kicki är en duktig simmare och har deltagit i Utö Swimrun både 2014 & 15.

Triathlonintresset brinner trots att jag inte tränat tri-inriktiat på flera månader på grund av graviditet. Men för mig har träningen utvecklats till något långt mer än bara att svettas och ta i för kung och fosterland, det har blivit en utvecklande, inspirerande näringsinjektion till både kropp och själv och dessutom en källa till ny trevliga bekantskaper och goda vänner.

Kicki Jacobsson från Narvik är en sådan. Jag och Roger har bjudit in henne att bo med oss på Öland under Ironman, eftersom hon reser ensam och för att hon är förbaskat trevlig.

I går bjöd hon oss att träffa hela hennes familj, man och barn och dessutom ett helt gäng ur släkten. Det resulterade i några trevliga timmar på Lidingö, först med sim för Kicki och Roger och sedan midsommardagslunch med gott fika efter.

Storebror passar lillasyster medan jag plåtar.
13 grader i vattnet och en del vågor utmanade.

2 kommentarer:

  1. Längtar till i augusti när vi får ses på riktigt alla tre! Hoppas vi får ihop en dag som passar och att kroppkakorna är så goda som de brukar vara! ;) Kram

    SvaraRadera