söndag 26 oktober 2014

Långpass i mörker

Min definition av en perfekt söndag: långfrukost, långmys i soffan och sedan långpass löpning. Vad mer behöver man prestera en mörk oktobersöndag?




Möjligen skriva två inlägg på bloggen under samma dag. Det händer inte så ofta. (Jag läste någonstans att Blondinbella gör 8 inlägg om dagen riktade mot 8 olika målgrupper, för att lyckas med att driva riktigt mycket trafik. Smart tänkt!)

Jag kan konstatera att jag har fått in rutinen ett långpass i veckan igen efter skador och sommarens tävlingar.

Jag startade lite omvänt med Lidingöloppets 3 mil och har sedan backat ned till 15 km. Förra helgen sprang jag terräng i Hellas friluftsområde i Nacka med min väninna Irmi. 15 km kuperat tar lång tid att avverka konstaterade vi. Men desto bättre, vi hann prata om både det ena och det andra.

I dag blev det pannlampslöp i sällskap med min älskling. Pannlampsskenet gör hela löpupplevelsen mer äventyrlig. En härlig känsla att springa genom tyst skog inbäddad i mörker och som i dag i mild, nästan lite för varm, temperatur. Handskarna var överflödiga och mössan hade kunnat få stanna hemma.

Tempot var lugnt och enbart behagligt. Sällskapet var gott och kroppen kändes glad. Jag hade kunnat fortsätta i det tempot hur länge som helst.

8 kommentarer:

  1. Låter som det varit en riktigt härlig söndag!
    Långpassen borde jag komma igång med igen också. Men det känns tungt så här års. Och någonstans längtar jag mest efter att få köra långpass på skidorna nu..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja!! Lite skidor ska bli underbart. Vi här nere i sör får ju hoppas på bättre vinter än förra året.

      Radera
  2. 8 inlägg???
    Känns inte bloggen lite "hoppig" och rörig då, om man följer den och 7 av inläggen inte passar en själv....?
    Ja ja, oavsett vilket kommer jag inte i närheten av det, så skit samma. Haha! :-D

    Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte det var ett intressant tänk men inget som jag varken vill eller har möjlighet att anamma ... men för den som vill bygga en riktigt stor blogg kanske?

      Radera