söndag 24 november 2013

Minihajk med barn och vänner

En iskall novemberlördag blev extra mysig i utomhus med goda vänner och en ryggsäck packad med varm choklad, brie- och salamimackor.


Härlig sol men kallt. Dunjacka känns helt rätt.

Jag hann inte mer än att skriva om mitt fina träningsflyt här på bloggen och pang så blir jag sjuk.
Roger kom hem i veckan från en jobbresa till Asien och blev dundersjuk. Tydligen av en bacill som var riktigt tuff eftersom jag vaknade på lördagmorgonen och kände mig svagare än vanligt.

Vi bestämde oss för att boka om kvällens inplanerade middag med goda vänner och föreslog en minihajk med barnen i novemberkylan. Perfekt för ett tungt huvud och riskfritt för gästerna. Barnen skuttade runt i terrängen och avverkade dubbla disatnsen – minst. Den varma chokladen smakade ljuvligt och den bleka solen verkade upppiggande.

Tyvärr kunde inte vinden blåsa bort de ilskna bacillerna. I dag blev det inget inplanerat distanspass, varken för mig eller Roger. Jag har sovit på soffan hela dagen. Bara att gilla läget och låta kroppen vila. Så fort jag är på benen igen så står 1 timmes och 40 min löpning på schemat, med fokus på tid och inte fart men det kanske blir efter nästa helgs inplanerade skidåkning. På torsdag kväll kör vi upp till fjällen.

Något spännande som lockar i skogen ...

Bus, spring och klättring i skogen.

Någon  har byggt 5 små överraskningar längs vägen. Här bor herr Bäver.


Härligt ute även i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar