tisdag 5 november 2013

Simrus

Jag är överlycklig! Inbjudan till en intensivvecka i simtekniken Total Immersion fanns i min inkorg när jag kom hem från kvällens simpass. Jag bokade mig direkt.


Nu håller jag tummarna att jag har fått en plats!

Jag kan inte säga exakt vad det är som lockar så intensivt, men när jag ser filmer på simcoach Anna-Karin när hon simmar TI så blir jag som trollbunden. Det är så VACKERT, coolt, magiskt och otroligt härligt nördigt med den här extremt tekniska simtekniken.

Jag vill simma precis så som AK. Kolla bara på bilden på inbjudan .... visst ser det fantastiskt fint ut!? Och det där vattnet ser ju bara vänligt ut, blått och härligt! Jag vill bli precis så där avslappnad när jag simmar och jag vill bli bra på att simma. Jag SKA bli en grymt bra simmare!!

I dag tog jag något slags steg i riktning mot det målet. 1500 meter, varav 500 med paddlar och dolme i jakten på rätt vattenläge. Jag är nöjd med känslan. Nu börjar jag kunna simma så jag också känner det i musklerna i form av träningsvärk.

Här kommer jag. Inte lika cool som simcoachen ... än!



8 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Älskar känslan i vattnet när man hittar den där magiska känslan av fart,styrka och frihet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart! Kul med fler som fallit för simning.

      Radera
  2. Vad roligt med simvecka!! Hoppas du får plats! Skulle också vilja lära mig meeer om denna underbara träningsform! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick min plats och kommer skriva massor om det här på bloggen! Ska bli så spännande!!

      Radera
  3. som "gammal" simmare blev jag väldigt simsugen av den där bilden :D kul med teknikkurs!

    SvaraRadera
  4. Så kul att du brinner så för simningen! Ångrar nu att jag inte just nu är på Playitas med Topphälsa och blir coachad av Emma Igelström. Håller tummarna för dig och din kurs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Playitas är något jag funderar på ... i mars kanske ... det är en födelsedag som seglar upp då. Skulle passa att pipa iväg till en annan ort! ;-)

      Radera