måndag 25 november 2013

Sugen på swimrun

Livet är som en hal fisk. Tillvaron slinker ur vårt grepp när vi minst anar det.

Maj 2013. Första försöket i open water ... Känns som en helt annan Helena.

Jag gillar att jobba med mig själv. Jag vänder och vrider på perspektiven, tar mig tid att begrunda över vem jag är och vad jag kan göra för att utvecklas.
Vilket beslut kan jag ta idag som skulle göra mitt liv lättare imorgon? Det är sådant jag kan fundera på. (låter lite skruvat men sån är jag.)

Rent träningsmässigt så har jag plötsligt blivit nyfiken och sugen på swimrun. Helt oväntat och trots att jag fortfarande känner det jag känner för simningen. Men jag sätter stort hopp till coach Anna-Karin som ska lära mig grunderna i Total Immersion i januari och göra mig snabb som en raket i vattnet. Och jag vet hur mycket det kan hinna hända i mitt huvud under bara några veckor.

Jag träffade en triathlontjej och urduktig hundtränare, Eva Marie, i förra veckan via mitt jobb och vi halkade in på triämnet och swimrun. När Eva Marie beskrev för mig att hon inte alls var nervös när hon tävlar med sina hundar, eftersom hon tävlar med sina bästa vänner och knep en 4:e plats i Ångaloppet i år, eftersom hon tävlade med en vän som hon kände sig trygg med, så gick det upp för mig att ja!
– Jag ska testa swimrun nästa år och det ska bli en superhärligt utmaning. Och jag ska hitta en partner att simma med som jag känner mig trygg med!

Ett beslut som helt klart skruvar perspektiven en smula.


6 kommentarer:

  1. Kul!! Jag ska också testa swim/run nästa år, ska bli spännande! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och om jag nu inte själv är med på banan så lovar jag att heja i publiken!

      Radera
  2. Låter jättekul! :)
    Simma skulle jag verkligen vilja lära mig, men har tyvärr fått prioritera bort det. För lite tid och för mycket man vill! :)

    SvaraRadera
  3. Spännande! Du är grym på att utmana dig! :-)

    SvaraRadera
  4. Åh totalt missat denna länkning, vad glad jag blir av att läsa att du siktar på swimrun nästa år - du kommer älska det! :D ses om ett par dagar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jepp. Vårt samtal satte fart på tankarna. Klart jag ska testa det där simspringet!

      Radera