fredag 30 maj 2014

Hurra för sociala medier

Jag har fått världens finaste besök av triathleterna Kicki och Synne som rest till Stockholm ända från norska Narvik. De har lämnat fjordarna för att tävla i Utö Swimrun imorgon och de är här och bor hos mig tack vare att vi har fått kontakt via sociala medier.

 
Kickis generalrep innan Utö Swimrun imorgon! Go Kicki du är grym!!


Det var så fantastiskt! Där stod Kicki tillsammans med sin tävlingspartner Synne, mitt i Stockholm med packning och allt. Efter nästan ett års kontakt via våra bloggar och Instagram så dök det upp en chans att få träffas i verkligeheten. Kicki och Synne ska delta i Utö Swimrun och vad passar bättre än att jag får ge dem husrum, lite mat och dessutom en genrep med våtdräkter och annan utrustning här i mina vatten.

Jag och Roger plockade upp tjejerna på eftermiddagen efter ett snabbt besök på Stockholm Marathonexpot och sedan åkte vi raka vägen hem, tog en fika, snackade massor och krängde på oss våtdräkterna.

Vilken grej att få simma med starka Kicki och rutinerade Synne. Vattnet var kallt idag. Himlen mulen och regnet hängde i luften. Men det fanns ingen tvekan, klart vi skulle simma.
Jag blev en smula överraskad av kylan mot ansiktet. Det var betydligt kallare idag än sist jag simmade. Pulsen steg och jag fick kämpa för att hålla lugnet och fylla lungorna med syre. Jag hamnade lite ur kurs men var glad över att jag hanterade situationen, simmade vidare och fick chansen att upptäcka att jag blev kall, men det gick bra och det var skönt att ta i – om inte annat för att få blodet att cirkulera snabbare i kroppen.

600 meter. Lite glada foton och sedan snabbt hem och in i den varma duschen.
Nu under kvällen har vi ätit lite middag, frossat i triathlonprat och gjort upp en plan för morgondagen när det är race-day för Kicki och Synne!!

Jag är så imponerad av att det ska ge sig ut i den ännu kalla skärgården. Jag är övertygad om att det kommer att gå utmärkt. De såg starka och målmedvetna ut där i vattnet med paddlar på händerna, lite extra flythjälp av en dolme och massor av tävlingslust.

I morgon hejar jag på Kicki, Synne och Roger som ska springa maran. Själv ska jag har en hel vilodag för att samla krafter inför söndagens långcykling, del 3.

Vilken härlig trio! Synne, Kicki och Helena.

Ingen tvekan, trots regn och kylig luft så var det bara att hoppa i.

I Narvik är det bara 6 grader i vattnet.

Synne satsar på VM ... vi är inte riktigt i samma liga ... nej!

Tänk att vi simmar ihop. Så roligt att träffa en god bloggvän.

Jag kämpar för att hänga med ...

Fullt fokus på Kicki.


Imorgon gäller det för de här två tuffa tjejerna.



5 kommentarer:

  1. Åh jag ler när jag läser, känslan och träffas i verkligheten är underbar! Hoppas vi ses i Vansbro! :) vilka härliga bilder! Japp idag hejar vi för fullt!! :)

    Lycka till på cyklingen på söndag, jag tänkte ge mig ut på en tur nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lina det var verkligen kul att gå träffa Kicki! Vad fantastiskt det är med bloggvärlden ändå.

      Radera
  2. Underbara bilder!
    Och ja, visst är det häftigt att träffa blogg-bekanta IRL ?! :-)

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk härlig helg du/ni haft! Blir så glad när jag ser er tillsammans på bilderna. Hade gärna simmat där i vattnet med er! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk om vi kan få till en träff framöver.

      Radera