söndag 18 maj 2014

Kluven känsla för jobbresor

Tänk dig Spanien i maj. Grönt, blommigt och alldeles lagom varmt. Lägg till möten med spännande människor, nya kunskaper och intryck. Underbart eller hur? Helt klart. Och de skulle vara perfekt om det inte var för att det går helt åt skogen med träningen.

Ett stulet TI-pass mitt på spanska landsbyggden.

Fullproppad med vitt bröd, dålig frukost, sena middagar, vin och på tok för lite sömn. Plus en massa hårt arbete precis varenda minut.
Jag har varken tränat särskilt mycket den här veckan eller bloggat.
Jag har varit i Spanien för att göra reportage och har haft den underbart kul. Och jag är helt slut.

Jag våldade in ett litet löppass en av morgonarna och det var helt ljuvligt, otroligt segt, lite för varmt men jag var så glad att jag överlevde. 8k förbi en hel hjord med kor, kalvar och någon tjur. Dessutom prasslade det misstänkt i gräset vid sidan av vägen och jag var farligt nära att bli missförstådd av ett gäng spanska vakthundar.

På eftermiddagen så fick jag plötsligt en timme över och poolen låg ju bara där och så fantastiskt härlig ut. 28 grader i luften. En pool för mig själv. Jag skulle bara känna lite på vattnet och jösses! Allt klaffade. Skönaste TI-känslan infann sig ever. Efter flera dagars vila fick jag till en ordentligt kraft där i vattnet. Spänd som en spjut sträckte jag mig långt för att ta tag i vattnet och kopplade på coren och tekniken kändes just där och då helt perfekt. Magi!!!!

I dag tog jag min reströtta kropp och bestämde mig för att cykla ur den ordentligt. Nästan 12 mil samlade jag ihop och kraschade på golvet hemma i vardagsrummet, snurrig, nöjd och totalt mör i hela kroppen. Så himla gott.
Nu blir det inga fler resor på ett tag. Nu känner jag mig supermotiverad att få till fokus på träningen, maten och sömnen. Vansbro triathlon rycker närmre ... vågar inte ens tänka på det ...

Underbar utsikt. Bra packpass.
Spanska järnekar. Vackert.

Det var ett misstag att dra fram mobilen för att ta en bild ... de blev rädda.

Dagens distanspass byggde pannben. 12 mil helt ensam med trött kropp.

5 kommentarer:

  1. Tycker det låter som en helt fantastisk vecka och jätteimponerad över den träningen du fick till och inte minst i dag. Grymt! Bara 12 dagar kvar nu!!!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder. Och bra jobbat på sadeln! :)

    SvaraRadera
  3. Låter som några riktigt härliga träningspass ändå! :)

    SvaraRadera
  4. Härligt med bra simkänsla! :) Min är lite bortblåst just nu, behöver simma mera!

    Snyggt cyklat där! Bra jobbat!!!

    SvaraRadera
  5. Kjenner igjen følelsen av fortvilelse ved å ha jobbreiser der man ikke har tid til annet enn jobb! og dette midt i oppkjøring til konkurranser...not good! men jammen har du tatt deg igjen! 12 mil etter en slik reise er jo superbra! nå er du klar igjen..he he! Jeg har heldigvis kun 1 jobbreise igjen før sommeren og alle konkurranser....

    SvaraRadera