söndag 18 augusti 2013

Vattenkrig i Kalmar i morse

Ironman 2013, 3,8 km simning. 19 grader i vattnet och solen sprack igenom molnen under nationalsången. Mäktigt.

Just nu håller Ironman på som bäst. Det är fest i Kalmar, musik, applåder, hög stämning. Jag har sett Roger svischa förbi tre gånger under loppet och han ser så glad ut! Efter cyklingen stannade han två sekunder och pussade mig hårt! Och jag blev alldeles knäsvag av nervositet, glädje och en massa andra orsaker!

Jag blir galet känslosam! För Rogers skull och för alla de som kämpar. Det är ett fantastiskt lopp. Här delar jag med mig av några bilder jag tog i morse!

Nu ska jag fortsätta heja och hålla tummarna!!

Ironmansimningen är tuff säger alla som har varit med.
Atletherna är på väg ut i vattnet, Stämningen stiger.
Banan ligger så att publiken får se simmarna passera två gånger.
Vi de trånga passagerna blir det riktigt stökigt.

7 kommentarer:

  1. Härliga bilder.
    Tryckte fel på insta, som inte funkar för mig idag och tryckte bort dig!!! Det var inte meningen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var en fantastisk men riktigt tuff dag! Jobbigaste IM jag kört, så glad att komma i mål :) tack för support, gav energi på banan :)!! Hoppas det gick bra för Roger!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så roligt att se dig. Jag blev så imponerad av din insats och ja! Tack! Det gick jättebra för Roger! :-) (Ska skriva mer om det snart!)

      Radera
  3. Coolt!! Jag beundrar verkligen alla som gör detta. Vikingar! :-)

    SvaraRadera