tisdag 20 augusti 2013

Genrep inför sommarens utamning

Nu är det knappt en vecka kvar till ITU World Triathlon Stockholm. Jag har gjort det mesta jag kunnat för att förbereda mig för racet. Läst på, spanat in hur andra gör, lyssant på råd och kämpat hårt för att bli vän med vattnet. Nu gäller det!


TACK ITU World Triathlon Stockholm för fantastiska träningskvällar.
Tycker ni inte, när ni ser den här bilden, att jag växt i mina triathletkläder lite, lite ändå! Jag känner mig fantastisk mycket mer varm i dem i alla fall och hyfsat redo inför den stora utmaningen på söndag när jag ska köra olympisk distans, mitt i vackra Stockholm.

Jag kanske inte är världens vassaste triathlet. Men jag har lagt ner själ och hjärta i träningen och förberedelsarna och drivits av äkta träningslädje och nyfikenhet.
Trots att jag tvivlat, oroat mig en del, haft bakslag i vattnet och med löpningen och i bland tyckt att jag varit riktigt kass så måste jag ändå summera den här triathlon sommaren så här:

Jag har fått en ny vän i mitt liv. Jag har fallit för sporten triathlon.

Mina icketräningsvänner tycker att jag blivit en smula knäpp. Och det förstår jag verkligen!! De ler överseende och jag vet att det gillar mig ändå. De känner mig. Jag gör sällan något halvhjärtat. Efter tävlingen på söndag ska jag ta en liten, liten triathlonpaus, smälta allt och unna mig att spendera lite tid med vännerna som fått mycket mindre av min tid under de senaste året och framförallt ska jag unna mig att träna enbart för njutningens skull!! Utan att behöva känna press inför en tävling.

I kväll deltog jag i World Triathlon Stockholms fantastiska träningsarrangemang vid Sjöhistoriska. 330 triathleter som alla ska vara med på söndag var där för ett sista genrep. Galet många, så det blev riktigt trångt i vattnet, på vägarna och under löpningen. Jag kunde inte riktigt trycka på och fick ta skydd när jag hamnade bredvid ett par simmare som helt klart var drabbade av samma trängselchock som jag fick känna på under min allra första träningsstart.

Även om det inte gick så där superbra som jag hoppats ikväll så är jag nöjd med att jag numera kan hantera kaoset. Jag vet vad som kommer, hur det känns och att det ingår, mer eller mindre. Det gör mig trygg.
Cyklingen kändes ofantligt mycket lättare än tidigare – tack för det cykleintervaller och Öländsk motvind!

Fantastisk uppslutning! Här ser ni mina motståndare på söndag!
Information innan start.
I kväll skrämde Mikael Rosén upp oss ordentligt när han pratade om kaoset i vattnet.

Dags för simstart. Ikväll höll bryggan på att sjunka.



Mest nöjd med cyklingen ikväll. Stor skillnad på känslan i benen!

Så nu ska jag bara se till att ha roligt och tänka på alla duktiga triathleter som ger kraft och inspiration och köra järnet!
Lina är en favoritinspirationskälla här på bloggen. Jag såg henne svischa förbi under Ironman i helgen. Vilken grym triathelt! (Tänk om jag kan bli lite som Lina när jag blir stor ...)

Lina vinkar glatt!


8 kommentarer:

  1. Låter verkligen underbart och som att du hittat hem! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis så Anki!!! Detta är min grej! det är bara att vara tacksam.

      Radera
  2. Det låter helt underbart! Triathlon är en magisk sport, man faller pladask ;)! Önskar så att vi hade haft ett sådant arrangemang här i Varberg, kanske får styra upp ett sådant nästa år!:) Verkligen guld värt och träna så inför tävling! Det kommer gå toppen i helgen! Njut och ha kul! Åååh ja de öländska vindarna gjorde garanterat dina ben starkare, herregud vilken vind!

    Tack för dina fina ord och pepp längs med banan! :) Jättekul och se dig där! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med till 100 procent! Och det är fantastiskt när man hittar något att dyka in i med full kraft. Det är passion och inget annat.
      Med din bloggkraft är jag säker på att du skulle kunna samla ihop mängder av trithleter i Varberg!
      jag blev jätteglad över att få syn på dig! :-)

      Radera
  3. Ja, nu är det inte många dagar kvar.
    Jag har gått från "ont i magen/varför har jag anmält mig" till toktaggad:)
    Lite rädd för den där trängseln som du skriver om, men det är ju bra att vara inställd och beredd på den.

    Härlig filmsnutt och härlig kommentar från något barn: Mamma kör bröstsim:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nina! Ska du köra!??? :-) Åh vad kul och hur har jag kunnat missa det? Har du varit på Sjöhistoriska? Jag har två röster i mitt huvud. En som säger: "Du klarar det här" och en som väser "Du kommer drunkna och göra bort dig helt." Men klart vi klarar det Nina! Eller hur!! :-)

      Radera
  4. Så roligt och spännande, stort lycka till.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Spännande!! Ska bli kul att höra om sen :D Du är grym :)

    SvaraRadera