torsdag 8 augusti 2013

Triathlonvarning!!!

Direkt ur duschen och in i spinningsalen. Jag har simmat sa jag glatt till instruktören som kikade lite undrande på mig.
– Oj, då är det ju lite triatlhonvarning på dig, sa hon och skrattade. Du får väl springa en vända efteråt också. Nej, gör inte det! Jag skojade bara, sa hon. 
Sen körde vi igång.

Kontrollerat och riktigt bra spinnpass. Tog ut mig helt!

Klass 1 varning utfärdad och mörka moln på himlen. Raskt planerade jag om dagens träning och förvandlade den till en inomhusaktivitet. Det blev två effektiva timmar. Spinningpasset var jag riktigt nöjd med. Vi körde med pulsband och betade av 10 riktigt korta men sjukt tunga intervaller någonstans i mitten av de 55 minuter vi körde. Precis vad jag behöver. Pulsträning med benstyrka. Sitter som en smäck.

Simingen som jag fixade innan kändes också riktigt bra.
Jag simmade två längder "löst" som man säger på simspråk och sedan gjorde jag mitt bästa för att kicka igång simmusklerna.
55 minuter hinner man ganska mycket på i en bassäng. Jag hann både fundera på armtag, vattenläget, bensparken, andningen och att kraften jag lägger ner verkligen genererar i att jag tar mig framåt.

Nu är jag riktigt sugen på att träffa min simcoach igen. Jag behöver lite input, någon som ser hur jag ligger i vattnet och vad jag gör för fel och vad som är rätt. Är väldigt otålig på att ta flera kliv i min karriär som frisimmare. Jag vet ju att det finns mycket att lära.

Att byta ut landsvägen mot spinningsalen känns verkligen inte dumt. Det är svårt att få upp pulsen ordentligt där ute på vägarna. Efter en god middag med familjen känner jag mig trött och väldigt nöjd med dagens träning.
Dessutom kan jag lyckligt konstatera att jag har en ny typ av träningsvärk som har dykt upp under de senaste dagarna. Den sitter kring axlarna, i biceps, bakom skuldrorna och i latsen ... Är det möjligen så att jag inte bara plaskar runt när jag simmar!!?? :-) Jag kanske rent av börja lära mig att ta i!

Väldigt lyxigt att kunna lägga beslag på snabbsimbanan.

4 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt bra träningsdag! :)

    SvaraRadera
  2. Oj det var inte illa. Jag beundrar er som simmar. Själv är jag inte förtjust i vatten.

    Inspirerande inlägg du skriver!
    /dorro

    SvaraRadera
  3. Nu har jag inte testat att cykla ute på väg, men spinning är riktigt roligt!! :-)

    SvaraRadera