lördag 14 december 2013

Långmys på gymmet

20 minuter kvar till spinningpasset börjar och ena bakhjulet är platt! Vad gör man då? Tänker: 
1. Äsch, nu missade jag mitt pass. Jag går och lägger mig igen. 
2. Vi chansar och ser, hur snabbt går det att byta däck?

Klockan var ställd i morse för att ruska liv i oss så att vi lite lätt vintertrötta triathleter skulle komma upp och få vår planerade dos träning.
Jag har sett fram emot helgen för att få till några ordentliga pass efter en vecka med lite mer fest och champagne och lite mindre fys.

Eftersom sängen kändes extra varm och skön just den här morgonen så var det oerhört surt att komma ut till bilen och upptäcka att ena däcket saknade luft och att det var på tok för sent att ha chansen att ta sig till gymmet på något annat sätt.
– Undrar hur snabbt jag kan byta ett däck, sa Roger med sitt vanliga lugn och sekunden efter stod han med huvudet i bakluckan och drog fram mitt reservdäck, domkraft och t-kors.
Min hjälte!
Han förstod hur besviken jag skulle bli om min träningsplan gick i stöpet.
Och hur lång tid tog det?
4 minuter.

Jag satt på spinningcykeln 5 min innan passet började och trampade igång. Efter 45 min pulsspinning hoppade jag in i nästa sal och premiärkörde CXWorx 30 min. Supervass instruktör, lugn och tydlig och jisses vilken bra träning. Precis vad jag behöver. Mage, musklerna kring höfterna och rumpa har jag fått tips om att stärka av instruktörer.

Efter det blev det 25 min axel, baksida axel och triceps för att avsluta mitt lördagsmys på gymmet i bastun.
Jag älskar när jag kan skrota runt på gymmet så här. Träna ordentligt, fokuserat och bara ta det lugnt. Kvalitetstid bara för mig själv!

Min hjälte fattar vad som är viktigt för mig ...

CXWorx, lite klurig koordination. Jag kan lyfta vikter och inte tixa men det gick..

Kaffe och pepparkaka efter passen.

Veckans höjdare på jobbet: Ett gäng masar juluppvaktade redaktionen med sång.

8 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med fys-mys Helena! En helt egen Mcgyver, inte illa ;-) Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. McGyver är verkligen fin att ha! På många sätt! :-) Och tack Kicki för fin kommentar och för det fina filmmeddelandet på Insta. Jag blev så glad! Jag önskar dig det samma.

      Radera
  2. Vilket fys-mys! :) bra kombo spinn och styrka! Vilken hejare på att byta däck! :) ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  3. Grymt gjort att byta så snabbt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde ju aldrig att vi skulle hinna ...

      Radera
  4. Låter lovely! Läser allas träningsrapporter med STORT avund just nu då jag typ aldrig mer kommer bli frisk nog att träna igen (så känns det i alla fall efter fyra dagar med feber och halsont (fluss?)).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du blir snart frisk Beata! Krya på dig och roligt med ditt löpmål!

      Radera