tisdag 31 december 2013

Nyårsspinn med buller & bång

Wohoo!!! Vilket ös! Vilket drag! Gåshud över hela kroppen. Årets svettigaste och roligaste pass: 120 min nyårsspinn!


Lollo showar och lyfter taket!

Jag kunde inte ha slutat året på ett bättre sätt. När jag såg att det fanns fyra 30-minuters spinningpass på rad på gymmet så högg jag direkt. Perfekt! En chans att träna uthållighet, trycka på och hålla länge och undersöka hur kroppen reagerar.

Jag laddade med en stor protion gröt med jordnötssmör, en kopp kaffe i skenet av levande ljus, medan resten av huset sov. I väskan packade jag två stora vattenflaskor och energi, det som jag behöver öva på att få i mig.

Första timmen leddes av grymma Lollo och andra av Kent, gymmets absolut tuffaste instruktörer och jäklar vad de körde. Lollo i nyårsperuk och blinkande glasögon, Kent i vit skjorta och smokinfluga och sjukt taggad.

Och jisses vad jag körde hårt. En halvtimme i taget. Bära eller brista. Efter första timmen började det kännas riktigt bra. Lite energi, mycket vatten och trots att kroppen var trött hakade jag på Kents tempo utan problem och jag börjar få smak på den här känslan: tröttheten, känslan av styrka och kontroll, pulsen som lugnar ner sig, kroppen som jobbar på. MIN kropp, stark, tränad och snart riktigt uthållig!

Träning lönar sig!
Gott Nytt ÅR vänner!!

Massor av värme, glädje och kärlek – som alltid på gymmet!!

Är det nyår så är det!! Go Lollo, du är grym!

6 kommentarer:

  1. God Fortsättning nu!
    Ännu ett härligt träningsår att se fram emot..:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma till dig! Vi har mycket att se framemot under året som kommer.

      Radera
  2. Åh underbart det låter med spinnpasset, härligt när instruktörerna går ALL IN! :) vilken energi!

    God fortsättning! :) Ser fram emot 2014 och följa dig här mot nya äventyr!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till dig Lina! Och du har rätt om instruktörer, det är en talang att peppa på ett bra sätt.

      Radera
  3. Wow, låter hur grymt som helst!! :-)

    SvaraRadera
  4. Åh, vad härligt det låter! Grymt avslut på året!

    SvaraRadera